Már indiai gumit is szabad venni?
Így március vége felé már talán tényleg vége lesz a télnek, nem kell újabb havazástól rettegnünk, jöhetnek a nyári gumik. Akinek nincs a garázs sarkában egy kupac jó állapotú gumija tavalyról, nem teszi rosszul, ha belenéz az ADAC tesztjébe - az ár és a minőség között idén sincs egyértelmű összefüggés.
Két méretet vettek elő idén az ADAC-nál, a hétköznapi autóknál nem ritka 185/60 R15-ösöket és a 270 km/h-ig jóváhagyott 225/45 R17-eseket, amelyek között leginkább felső kategóriás abroncsok szerepelnek. Míg a nagyobbaknál a leggyengébb abroncs is rezgő léccel, de átment a teszten, a kisebbek között négy típus is megbukott, köztük nagy meglepetésre egy Kléber is, a Dynaxer HP3.
Lehet, hogy fárasztó kibogarászni a kacifántos típusmegjelöléseket, de anélkül félműveltek vagyunk. Ahogy az autóknál is butaság kijelenteni olyasmit, hogy a Toyota szar vagy jó a Renault, a gumiknál sem lehet általánosítani: attól, hogy egy Kléber megbukott, még lehetnek jó abroncsaik, illetve láttunk már olyat is, hogy a jó hírű Bridgestone egy-egy típussal rosszul szerepelt az ADAC-nál.
Sőt, az abroncsoknál még rosszabb a helyzet, mint az autóknál, ahol némely frissítés érezhetően más skatulyába tolja az adott modellt. Idén például kénytelenek voltak a németek három lábjegyzettel is korrigálni a táblázatot, mert azok a gumik, amiket jó előre megvettek, hogy nekünk időben megcsinálhassák a tesztet, már más keverékkel, illetve profillal szerepelnek a kínálatban. Vagyis az autós analógiára visszautalva egy-egy fészlift vagy modellciklus közti módosítás is jókorát változtathat az eredményeken, csak éppen az abroncsoknál nem követjük olyan figyelemmel a fejlesztéseket, illetve nem is nagyon tudjuk követni, akkora a titkolózás.
185/60 R15 H nyárigumik
Az idei kisebb méretben, amely például Swifthez, Clióhoz, Corsához való, nincs meglepetés az élmezőnyben. Győztes a Michelin Energy Saver +, a márkától megszokott kimagasló tartóssággal, második a Continental PremiumContact 5, amely vizes és száraz úton is valamivel jobban tapad, de gyorsabban kopik. A Dunlop Sport BluResponse, amely tapadásban az egész mezőnyt megveri, ráadásul fogyasztásban is a teszt legjobbjai között van, a harmadik helyre került, amit a viszonylag gyors kopásnak köszönhet.
Furcsának tűnhet ez a végeredmény, ami a németek súlyozási stratégiájából ered, éppen ezért nem feltétlenül az abszolút sorrendet érdemes nézni, hanem a számunkra fontos kritériumokat. A táblázat felső sorában található nyolc abroncs mind jó értékelést kapott, ezekkel nemigen lehet mellényúlni, inkább a számunkra megfelelő árú típusok közül a nekünk legfontosabb paramétert érdemes figyelni. Ha például az első hármat nézzük, a számok alapján a Michelin lehet a legjobb vétel a sokat járóknak, hiszen az bírja legtovább, akinek viszont a maximális tapadás a fontos, válassza a Dunlopot, és vegye tudomásul, hogy hamarabb elkopik.
kárpittisztítás, teraszkorlát, szőnyegtisztítás házilag, szolgáltatás angolul, teraszkorlát ötletek, szőnyeg angolul, kárpittisztítás házilag, autóalkatrész 24.hu, penesz eltavolitasa a falról, szőnyegtisztítás árak
kárpittisztítás teraszkorlát szőnyegtisztítás házilag szolgáltatás angolul teraszkorlát ötletek szőnyeg angolul kárpittisztítás házilag autóalkatrész 24.hu penesz eltavolitasa a falról szőnyegtisztítás árakkárpittisztítás, teraszkorlát, szőnyegtisztítás házilag, szolgáltatás angolul, teraszkorlát ötletek, szőnyeg angolul, kárpittisztítás házilag, autóalkatrész 24.hu, penesz eltavolitasa a falról, szőnyegtisztítás árak
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.